Tisztelt Szülő!
Tájékoztató a diákigazolványok igénylésének változásáról szóló 362/2011.(XII.30) kormány rendelet megjelenéséről 2012.01.01-től.
A diákigazolvány igénylést az Okmányirodában kell elkezdeni elektronikus fényképezéssel és aláírással. (14 éves kor alatt a törvényes képviselő aláírása is kell!) Személyazonosságot igazoló okmányt – személyi igazolványt vagy születési anyakönyvi kivonatot – és lakcímkártyát feltétlenül vinni kell.
Az Okmányiroda ügyfélfogadási ideje itt található:
Az Ügyfélkapun: internetes okmányiroda - időpontfoglalás:
https://ugyintezes.magyarorszag.hu/okmanyiroda
Érkezési sorrendben, sorszám alapján kezdeményezhetik az oktatási igazolványhoz szükséges fénykép és aláírás felvételezést.
Továbbá a diákigazolvány igénylésekor szükséges egy törvényes képviselő, aki jelenléte a fényképfelvételt után a kiállított adatlap adatainak helyességét aláírásával igazolja.
Az irodában kapott adatlappal kell az iskolában jelezni az igénylést. Az elektronikus igénylést az iskola intézi.
Az ideiglenes diákigazolvány megszűnt!
Helyette egy igazolást kap a tanuló, melyet a rendszer csak abban az esetben tud kinyomtatni, ha az igénylés már „elküldött” állapotban van.
Az igazolás 60 napig érvényes, nem kell érte fizetni. A feltüntetett határidő lejárta után, ha még nem érkezett meg a lakcímre a diákigazolvány újra lehet kérni az igazolást.